Σκελετός στην καμπάνα-Robert Van Gulik


Η ιστορία με τον Δικαστή Τι Σκελετός στην Καμπάνα ετυλίσσεται στο Που-γιάνγκ, μια φανταστική πόλη – περιφέρεια της επαρχίας Κιάνγκ-σου. Εκεί ο δικαστής διορίζεται το 668, είναι το τρίτο πόστο που αναλαμβάνει ως περιφερειακός δικαστικός επίτροπος. Φτάνει σε μια φαινομενικά ήρεμη πόλη με φιλήσυχους και νομοταγείς πολίτες που περιμένουν από τον επίτροπό τους πολύ λιγότερα απ’ όσα επιτυγχάνει. Πράγματι, με την ευφυέστατη συλλογιστική του ικανότητα ο Δικαστής Τι αντιτάσσεται στην κρατούσα γνώμη, αποκαλύπτει τρία φρικτά εγκλήματα θέτοντάς τα στην πραγματική τους διάσταση. Ως αποτέλεσμα, αποσπά την επιδοκιμασία των ανώτατων δικαστικών αρχών και το θαυμασμό των πολιτών του Που-γιάνγκ. Ο ίδιος όμως βασανίζεται…
Ο σκοπός των μυθιστορημάτων με τον διάσημο Σέρλοκ Χόλμς της Αρχαίας Κίνας, βασισμένων συνήθως σε τρεις αυθεντικές ιστορίες που διαρθρώνονται σε μία, ενιαία, υπόθεση, είναι να δώσουν την πραγματική εικόνα του Κινέζου δικαστή, όπως αυτή σκιαγραφείται σ’ όλες τις παλαιές κινέζικες ιστορίες. Μια εικόνα που έχει συσκοτιστεί με την προβολή των Μανδαρίνων στη δυτικοευρωπαϊκή λογοτεχνία του 19ου αιώνα. Οι μορφωμένοι κρατικοί λειτουργοί που οι Δυτικοί αποκαλούν Μανδαρίνους είναι διεφθαρμένοι, παρακμιακοί, καπνίζουν όπιο και έχουν μακριές πλεξούδες. Αντίθετα, κατά την παραδοσιακή κινέζικη αστυνομική λογοτεχνία, ο αρχαίος δικαστής-ντετέκτιβ, χωρίς όπιο και κοτσίδα, χαρακτηρίζεται από αφοσίωση στο καθήκον, οξυδέρκεια και βαθιά γνώση της ανθρώπινης ψυχής.

Ο Robert van Gulik γεννήθηκε το 1910 στην Ολλανδία. Το 1934 μπήκε στη διπλωματική υπηρεσία και για πολλά χρόνια εκπροσώπησε τη χώρα του στην Κίνα, την Ιαπωνία, την Ινδία και την Ουάσινγκτον ως Γραμματέας και αργότερα ως Σύμβουλος Πρεσβείας. Η τελευταία του θέση ήταν Πρεσβευτής της Ολλανδίας στην Ιαπωνία και έζησε στο Τόκυο μέχρι το θάνατό του, το 1967. Εκτός από το διπλωματικό του έργο, ήταν επίσης γνωστός ως αυθεντία στη λογοτεχνία, την τέχνη και την ιστορία της Ανατολής. Το 1961 δημοσίευσε την κλασική μελέτη "Sexual Life in Ancient China" [Ερωτική ζωή στην αρχαία Κίνα]. Την πλοκή των αστυνομικών μυθιστορημάτων του εμπνεύστηκε από το σύνολο της κινέζικης λογοτεχνίας και, ιδιαίτερα, από δημοφιλή αστυνομικά μυθιστορήματα που εκδόθηκαν για πρώτη φορά τον δέκατο έβδομο αιώνα.

.

Facebook

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *